Články & návody

WESTPOINT a.s. bezpečnostní agentura Praha.

Zámkař Jan Hanák - nouzové otevírání aut bez poškození.

AUTOPŮJČOVNA SMÍŠOVSKÝ - půjčovna aut Brno.

Ekotherm Montage - topenářské práce na klíč.

S.B. Comp. spol. s r.o. - nýtovací matice standartní i speciální.

Dokurzu.cz - databáze rekvalifikačních kurzů a seminářů po celé ČR.

Kvalitní technický dozor vám ušetří peníze i starosti.

FlexaMi Auto s.r.o. - repase vstřikovačů.

DŘEVOTRADING spol. s.r.o - výroba atypických dřevěných palet.

Fermatmachinery.com - Použité kovoobráběcí či tvářecí stroje

Kdo je to influencer a jaká je jeho práce?

Začátky influenceringu

První známky influenceringu se u nás objevují v 90. letech 20. století, kdy jsme mohli na televizních obrazovkách vidět známé osobnosti jako zpěváky a herce, kteří představovali produkt. Jednalo se například o potraviny, tablety na hubnutí nebo auta.

Nejvíce se ale influencing, jak ho známe, rozšířil v letech 2010 až 2019, kdy společnostem, které spolupracovali s influencery, začaly růst tržby. Od té doby je tento způsob marketingu stále využívanější.

Kdo je influencer

Začněme od začátku obecnou větou. Influencer je osoba veřejně známá, která má určitý vliv u svého obecenstva. Díky svým schopnostem je schopna zaujmout a ovlivňovat chování uživatelů sociálních sítích. Bavíme se tedy o osobě, která je sledována velkým množstvím uživatelů internetu a to staršími lidmi i nezletilými.

Vlivný influencer zpravidla splňuje následující body:

  • Počet sledujících či odběratelů na sociální síti, ve které se propaguje, by měl přesáhnout 100 tisíc. Není to ten nejvlivnější faktor, ale přesto je důležitý.
  • Zda má povahu vhodnou pro práci influencera, tedy ochotu jít s kůží na trh. Musí umět působit důvěryhodně a musí mít správné komunikační schopnosti, aby uměl publikum zaujmout a přesvědčit je k nákupům a dalším akcím.

Influenceři a jejich zaměření

Samozřejmě každý influencer si je jistý v jiném oboru a proto se postupem času vytvořilo také jakési dělení influencerů.

Opinion leader je influencer, který dokáže ovlivnit svým míněním. Často se jedná o osobu, která svému oboru velmi rozumí.

Trendsetter patří k osobám, které udávají směr. Většinou jsou velmi napřed s novými trendy, které vám doporučí. Ať už jejich autorem někdo jiný nebo oni sami.

Jak už jsme si řekli, s influencery se lze potkat v rámci mnoha sociálních sítí:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Tik Tok

Influencer marketing

Zde se dostáváme k jádru influencerů. Pokud influecer má vliv a umí zaujmout, pak dostává nabídky spoluprací. Dříve se jednalo zpravidla o barterovou spolupráci, tedy jídlo, oblečení, drogerii, papírnictví nebo hračky pro děti. Influencer má za úkol daný produkt vyzkoušet a udělat recenzi. Případně produkt po nějakou dobu ukazovat. Je to placená reklama pro společnosti, která u úspěšného influencera má velký odbyt. V současné době je to spíše finanční odměna, o kterou mají influenceři zájem.

Proto mnoho influencerů funguje na bázi reklam. Zprostředkují reklamu společnosti, získají produkt, který následně pomocí svého vlivu prodávají svým sledujícím. Další možností je fungovat z vlastní tvorby a jejího prodeje, například formou plakátů, podcastů, hudby a podobně.

Jaké sledujete influencery? Necháte se ovlivnit pro nákup produktů? Stalo se vám někdy, že jste dali na rozhodnutí svého oblíbeného influencera a byli jste zklamaní? S těmito a mnoha dalšími otázkami se dnes potýká většina uživatelů sociálních sítí a vůbec internetu.

O podnikání na internetu si můžete přečíst také v našich článcích Jak na homeoffice nebo Služby internetového marketingu: Jak se mezi nimi vyznat.

Fotografie